top of page

Tijdloos Bewustzijn

Volg jouw eigen pad

Dry Woods

INZICHTRIJKE BLOGBERICHTEN

DIVERSE ONDERWERPEN VERKENNEN VOOR UW KENNIS

HOE KRIJG JE MEER ENERGIE? START VANDAAG MET DEZE 10 TIPS!



Hoe krijg je meer energie? Het kan zo zijn dat je elke ochtend moeite hebt met opstaan of dat je gedurende dag in elkaar stort. Misschien drink je veel koffie om wakker te blijven en om de taken te kunnen doen die je wilt doen.


Hoe kun je ervoor zorgen dat je op een natuurlijke manier energie krijgt? In deze blog geef ik je 10 tips om energie te krijgen. Lees snel verder om te ontdekken hoe!

Inhoudsopgave


 

10 Tips om energie te krijgen

Iedereen heeft wel eens last van een tekort aan energie. Het is alleen belangrijk datje dit voor jezelf op kunt lossen als je hier dagelijks last van hebt. Ik ben hier om ervoor te zorgen dat je meer energie gaat krijgen!


Ik heb jarenlang ook met een tekort aan energie rondgelopen en deze tips hebben mij enorm geholpen om dit te veranderen. Lees de onderstaande 10 tips die je gaan helpen om energiek door het leven te gaan.


1. Uitgebalanceerd voedingspatroon met supplementen


Dit is misschien wel een van de belangrijkste factoren waardoor je meer energie kunt krijgen. Hoe ziet jouw dagelijkse voedingspatroon eruit en hoe kun je ervoor zorgen dat je elke dag voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt?


In de blog wat is gezonde voeding? Geef ik je de basis voor een gezond voedingspatroon.

Daarnaast helpt het om een gezonde leefstijl aan te leren.


Waarom aanvullende supplementen gebruiken? De kwaliteit van onze voeding is helaas erg achteruitgegaan de laatste jaren. We halen niet genoeg vitamines & mineralen uit onze dagelijkse voeding. Daarom is het goed om aanvullende supplementen te gebruiken.

2. Hoe krijg je meer energie door rek- en strekoefeningen?


Heerlijk ‘s ochtends die rek- en strekoefeningen! Door ‘s ochtends aan yoga te doen zul je een gevoel van inner piece en levenslust voor jezelf gaan creëren.


Daarnaast zorgt het er ook voor dat je jouw lichaam langzaam de tijd geeft om wakker te worden en op te laden voor de dag. Er zijn vele video’s die je kunt bekijken.


Zie hieronder bijvoorbeeld en programma. Ze noemen zichzelf ‘De Netflix van Yoga’.





3. Drink voldoende water

Jouw vochtbalans is erg belangrijk om je energieniveau op peil te houden. Een tekort aan water kan leiden tot vermoeidheid en hoofdpijn bijvoorbeeld.


Zorg er altijd voor dat je voldoende water drinkt op een dagelijkse basis. Hoeveel water moet je dan drinken? Zie hieronder een mooi rekensommetje dat je kunt gebruiken.

“Drink minimaal 1 liter water per 30 kg aan lichaamsgewicht. Weeg je 60 kg? Drink dan minimaal 2 liter water per dag”

4. Hoe krijg je meer energie door het zonlicht?


Zorg ervoor dat je dagelijks lekker naar buiten toe gaat! Naast dat je hierdoor vitamine D op gaat nemen, maak je ook verbinding met de buitenwereld en de natuur waardoor je meer energie gaat krijgen en meer levenslust zult ervaren.


Je kunt jezelf laten testen bij de dokter of je een tekort hebt aan vitamine D. Mocht dat zo zijn, dan kun je altijd extra vitamine D tabletten halen bij de apotheek. Ook de frisse lucht is belangrijk om dagelijks even in te ademen.

5. Beweeg minimaal twintig min per dag


Beweging op een dagelijkse basis is belangrijk. Zorg ervoor dat als je heel de dag op kantoor zit dat je regelmatig even gaat lopen of dat je voor of na kantooruren gaat sporten.


Wat ik ook af en toe doe wat ik heerlijk vind, is in de avond een rondje gaan fietsen en genieten van de omgeving. Zet dagelijks jouw lichaam even aan het werk en ervaar meer energie als je dit dagelijks doet.

6. Hoe krijg je meer energie door voldoende slaap?

Natuurlijk is slaap erg belangrijk, want dit zorgt ervoor dat je de volgende dag weer goed uitgerust bent. Jouw lichaam moet herstellen in de nacht, dus zorg er altijd voor dat je minimaal 7-9 uur per dag slaapt.


De hoeveelheid slaap is afhankelijk van hoe actief je bent gedurende de dag en bijvoorbeeld van jouw leeftijd en genetica. De kwaliteit van jouw slaap is ook belangrijk.


Wanneer je bijvoorbeeld stress ervaart, dan kun je wel 9 uur gaan slapen, maar dit gaat de vermoeidheid niet oplossen omdat het een mentale kwestie is.

7. Verminder stress


Stress kan killing zijn voor je gezondheid en energie. Ikzelf heb enorme stress ervaren in een periode van mijn oude bedrijf en ik kan je vertellen dat mijn gezondheid en energieniveau daardoor erg achteruit waren gegaan.


Daarnaast wist ik zelfs bijna geen uitweg weer te vinden naar een gezonde leefstijl. Het is mij uiteindelijk toch gelukt om positief te blijven denken en om mijn gezonde leefstijl weer op te pakken. Hieronder zie je een onlinetraining over stress die jou kan helpen dit te verminderen.






8. Beperk cafeïne en nicotinegebruik


Cafeïne en nicotine zijn externe bronnen van energie, omdat je dit steeds weer nodig hebt om opnieuw energie te ervaren. Het is een korte energieboost die ervoor zorgt dat je daarna weer instort.


Het is veel beter om geleidelijk energie te ervaren gedurende de dag, dus zorg ervoor dat je het gebruik van cafeïne en nicotine beperkt en ruil ze in voor de tips in deze blogpost.

9. Hoe krijg je meer energie door korte pauzemomenten?

Zit je bijvoorbeeld net als ik regelmatig heel de dag achter de laptop of computer, dan is het belangrijk dat je af en toe op staat en een rondje gaat lopen! Wat hierbij kan helpen is de pomodoro techniek.